Onze missie is de nood aan sociale woningen lenigen in ons werkgebied.
Hierbij hanteren we volgende visie:
Wij willen een voldoende aanbod van sociale woningen garanderen.
- Verdichting bij vervangingsbouw, creatief zijn met de beperkte grondvoorraad.
- Woningen van een bepaald type aanbieden welke aansluit bij het profiel van kandidaten op de wachtlijst.
- Nauwe banden onderhouden met onze stakeholders.
- Wederinkooprecht en voorkooprecht uitoefenen bij opportuniteiten.
- Streven naar een evenwicht huur- en koopwoningen in relatie tot het te behalen sociaal objectief van de gemeenten.
Wij willen kwaliteitsvolle woningen en woonomgeving.
- Geen fragmentarische aanpak maar gegroepeerde renovaties.
- Registratie van woonkwaliteit en daaraan gekoppelde onderhoudsplanning.
- Aanwezigheid van groen in een woonomgeving die vlot aansluit bij horeca, scholen, openbaar vervoer.
Wij willen betaalbaarheid van wonen garanderen.
- Voortdurende focus op het evenwicht tussen financiering en investeringen die voortvloeien uit het Masterplan.
- Investeringen trachten te houden binnen het plafondbedrag maar tegelijk inzetten op duurzaam bouwen.
- Focus op aanpasbaar bouwen, functionaliteit, onderhoudsvriendelijkheid en duurzaamheid.
- Op vraag van huurder de mogelijkheid aanbieden om te genieten van patrimoniumkorting door te muteren naar een oudere woning.
- Beperken van de huurlasten is een blijvende bekommernis.
Wij willen een sociaal beleid voeren gerichte op zekerheid.
- Integreren van bewonersinbreng in een preventief beleid rond samenlevingsproblematiek.
- Bij nieuwe projecten of renovaties ruime toelichting geven op bewonersvergaderingen.
- Een maatschappelijk werker incorporeren in onze dienstverlening.
- Begeleiding en ondersteuning van huurachterstallen vanuit een vastgelegde procedure die maatwerk toelaat.
- Informeren van onze huurders rond onderhoud van de woningen en samenleven.
- Inventariseren van motieven van opzeg om hieruit te leren en bij te sturen.
Wij willen een financieel gezonde maatschappij met een performante interne werking.
- Bestrijden van huurachterstal en fraude door preventie en intensieve opvolging.
- Het uitvoeren van ons Masterplan steeds afstemmen op de financiële situatie door middel van een financieel plan.
- Onderhouden van een netwerk en inzetten op bijscholing/opleidingen ter verbetering van de interne werking.
- Interne processen en procedures voortdurend actualiseren, kenbaar maken en opvolgen met het oog op een performant intern controlesysteem.
Wij willen klantgericht werken.
- Inzetten op maximale en laagdrempelige bereikbaarheid van onze diensten.
- Communicatie op maat van onze bewoners.
- Beperken administratie bij aanmelden van een kandidaat door afspraken met andere sociale huisvestingsmaatschappijen.
- Meten van klanttevredenheid om onze klantgerichtheid te verhogen.
- Via de pers een breed publiek informeren rond nieuwe projecten.